iPhone 6 RNS310

"Ik heb een rns310 in mijn Polo zitten. Onlangs heb ik een Bluetooth touchadapter gekocht om mijn iPhone 6 te kunnen koppelen.

De telefoonfunctie werkt maar helaas werkt de Bluetooth audio functie niet. De Volkswagen dealer verteld mij dat het komt door de touchadapter. Met de zwarte Bluetooth adapter (zonder touchscreen) werkt de functie namelijk wel.

Is er wellicht een mogelijkheid om de rns310 te gebruiken zonder Bluetooth adapter en alle functies wel te laten werken?"

Antwoord van Autopar: Ja die is er. Om er zeker van te zijn heb ik even wat meer gegevens nodig zoals je kenteken, dan kan ik zien bij VW hoe je auto af fabriek is geleverd. Ten tweede moet ik weten wat de softwareversie is van je RNS310. Doe om dit te bepalen het volgende: schakel het toestel in. Druk nu 10 seconden op de knop SETUP, en kies dan Versions. Scroll nu naar beneden naar Softwareversie. Welke code staat hieronder? Bestaat uit 4 cijfers beginnende met een 0.

Aan de hand van deze code kunnen wij u een gericht advies geven hoe deze aan de praat te krijgen.

Zit u met hetzelfde probleem? Neem dan contact met ons op via het contactformulier