Reparatie van Volkswagen, Audi, Seat en Skoda radio / navigatiesystemen

Heeft uw Volkswagen RNS510, Discover Pro navigatie, Discover Media PQ, Skoda Columbus, SEAT RNS510 of Audi RNS-E technische problemen? Wij repareren elke dag diverse Volkswagen navigatiesystemen. Ook zijn wij naast VW navigatie reparatie bijzonder bedreven in het repareren van Skoda, Seat en Audi navigatietoestellen. Autopar heeft een eigen reparatie afdeling betreft VAG navigatiesystemen. Sommige reparaties zijn dezelfde dag nog klaar, andere reparaties kunnen uitlopen tot 2 weken reparatietijd. Op al onze reparaties zit minimaal 3 maanden garantie.

Herkent u dit probleem bij uw navigatiesysteem: (dit kan voorkomen bij alle navigatiesystemen)

RNS510 / Skoda Columbus / Seat Mediasystem start niet meer volledig op
RNS510 / Skoda Columbus / Seat Mediasystem laat alleen een volledig wit scherm zien
RNS510 / Skoda Columbus / Seat Mediasystem laat alleen een volledig zwart scherm zien
RNS510 / Skoda Columbus / Seat Mediasystem doet helemaal niets meer
RNS510 / Skoda Columbus / Seat Mediasystem heeft een defecte SD-kaartlezer
RNS510 / Skoda Columbus / Seat Mediasystem leest geen cd’s of dvd’s meer
RNS510 / Skoda Columbus / Seat Mediasystem reageert niet op draaien van de volumeknop
RNS510 / Skoda Columbus / Seat Mediasystem touchscreen reageert nergens meer op

RNS510 / Skoda Columbus / Seat Mediasystem heeft dode pixels
RNS510 / Skoda Columbus / Seat Mediasystem heeft een gebarsten scherm
RNS510 / Skoda Columbus / Seat Mediasystem heeft strepen in het scherm
RNS510 / Skoda Columbus / Seat Mediasystem geeft geen geluid meer 
RNS510 / Skoda Columbus / Seat Mediasystem wil niet updaten
RNS510 / Skoda Columbus / Seat Mediasystem wil navigatiekaarten niet op harde schijf zetten
RNS510 / Skoda Columbus / Seat Mediasystem reageert niet op draaien van de volumeknop

*Update 2024: De meeste RNS510 modellen zijn gezien de prijzen en de schaarste van de oudere onderdelen niet meer economisch reparabel. Bovenstaande problemen zijn vaak duurder in reparatie dan vervanging. Dit geld niet voor MIB1, 2, Discover Media / Pro modellen.

Geluidsproblemen Discover Pro, Skoda Columbus 5F units, Audi en VW MIBI(MIB1) en MIBII(MIB2) units.

Display/touchscreen problemen Discover Media PQ toestellen uit de Transporter, Sharan, Tiguan, Caddy en Beetle

Zwart scherm Discover Pro, Skoda Columbus 5F units, Audi en VW MIBI (MIB1) en MIBII (MIB2) units.

• Niet verder opstarten dan welkomsscherm en opnieuw opstarten (zie deze link voor meer informatie opstartproblemen!)

Deze reparaties hebben wij vaak uitgevoerd en het systeem weer netjes aan de praat gekregen. Wij leveren gelijk de nieuwste wegenkaarten als service. Denk hierbij aan wegenkaarten en muziekbestanden. Bijna alle problemen met de toestellen zijn te repareren! De prijs ligt aan welk probleem uw toestel vertoont.

  • Meestal binnen 1 werkweek gerepareerd, dit kan uitlopen naar 2 weken. Heel enkel gebeurt het dat wij een toestel langer dan 2 weken op onze reparatie afdeling houden, dit heeft te maken met duurtesten van het toestel.
  • Inclusief nieuwste wegenkaarten West-Europa in geval van RNS510, Columbus RNS510 of Seat Media system van de oudere generatie.
  • 3 maanden garantie op de reparatie

Meer informatie, iets onduidelijk of wilt u een prijsopgave? Houd er rekening mee dat wij pas na onderzoek van het toestel tot een definitief reparatiebedrag kunnen komen. E-mail ons op info@autopar.nl

Wilt u graag uw navigatiesysteem ter reparatie aanbieden bij Autopar? Dat kan! Print onderstaande PDF (reparatieformulier) uit en vul deze zo volledig mogelijk in, voor bedrijven en particulieren.

Om de meeste problemen op te lossen zal uw toestel moeten worden gedemonteerd en worden verstuurd naar ons reparatieadres te Leeuwarden. U kunt dit zelf, of elke garage in de buurt kan dit voor u doen.

U kunt ook een afspraak maken met ons om op een van onze inbouwlocaties het toestel te laten demonteren en monteren na reparatie. Dit tegen een meerprijs van €49,- U kunt er ook voor kiezen om uw RNS510 of Skoda Columbus, Discover Pro met problemen in eigen beheer te demonteren en via pakketpost te versturen naar ons kantoor in Leeuwarden. Hier zullen wij het apparaat nakijken, repareren en volledig gerepareerd weer retour sturen. Meestal kan dit binnen één tot anderhalve werkweek. Houdt er wel rekening mee dat u de radiocode (4 cijferig) meestuurt met het apparaat, niet van toepassing voor Discover Pro of andere 5F units. Weet u deze code niet? Dat hoeft geen probleem te zijn, deze kunt u gewoon opvragen bij uw VW of Skoda dealer. Niet in alle gevallen hebben wij de code nodig voor een reparatie. Onze dienst is de reparatie van het toestel, houdt er rekening mee dat uw toestel volledig op fabriekinstellingen retour ontvangt. Eventuele gegevens op de harde schijf kunnen verdwijnen of instellingen kunnen zijn gewijzigd. Ook kan het mogelijk zijn na reparatie dat u het toestel weer in uw auto moet laten programmeren om alles weer effectief te kunnen laten werken. Denk hierbij aan geluidspakketten e.a. bijzondere toevoegingen aan uw auto. Tevens ontvangt u de nieuwste wegenkaarten op uw toestel na reparatie!

Deze dienst geldt natuurlijk voor particulieren en bedrijven!

• Download hier het reparatieformulier voor de Volkswagen, Audi, Seat of Skoda navigatietoestellen (opent een nieuw scherm)

Winkelwagen

close